Fuorisalone
BassethoundsFactory

10 April 2014

BassethoundsFactory is a project of upcycling, the new frontier in the reuse of objects. The brainchild of Annamaria Gallizio and Giovanni Cagnoli, it involves combining components and small objects from the most disparate contexts with discards from industrial production to create a balanced composition. The result is a handmade product based on perceptual deviations and ironic combinations that has the flavor of the purest childish fantasy. The objects in the catalogue look like the loot from a treasure hunt, as in the case of the Mirò lamp, assembled out of a coffee cup, rolling pins, a pudding mold and a ceramic pie dish; or RedTail, made from bicycle wheel spokes, a sheet of ash veneer and a metal curtain rod. For “the whole world is full of things, and somebody has to look for them. And that’s just what a Thing-Finder does” (from Astrid Lindgren, Pippi Longstocking, 1958). Where: Spazio Rossana Orlandi, Via Matteo Bandello 14-16.

BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli. BassethoundsFactory è un progetto di upcycling, l'ultima frontiera del riuso di oggetti. È firmato da Annamaria Gallizio e Giovanni Cagnoli.


Domitilla Dardi

Torn between the history of art and the history of architecture, she came across design at the end of the last century and has not let go of it since. She loves to deal with everything that entails the use of ingredients, their choice, mixing and transformation: from writing to cooking, from knitting to design, from perfumes to colors. She is curator for design at the MAXXI and professor of the History of Design at the IED.


leave a note